De oude situatie met haaientanden, witte blokken en borden die de voorrang voor fietsers aangeven. |
De tweede reden is volgens de gemeente dat ze de functie van de Tramkade en de Singel voor fietsers en vooral bromfietsers verder willen afwaarderen naar onverplicht fietspad (fietspad, dus niet brommen paden). Deze paden met vooral recreatief fietsverkeer hebben in de regel geen voorrang vermeld men daar nog bij. Dus omdat er af en toe een paar brommertjes rijden.... Of wil men hier alleen recreatief fietsverkeer? Ook deze reden is onbegrijpelijk en als zo'n ander pad dan in de regel geen voorrang heeft dan kan je hier de bekende uitzondering op de regel toepassen.
Verder meldt de gemeente dat de route via de Trambaan de belangrijkste doorgaande route voor (brom)fietsers is geworden. De gemeente gaat dus bepalen waar je moet rijden, Russische toestanden in Midden-Delfland. Dat betekent dus voor velen niet meer de kortste route naar school of werk. Zou er ook nog een maximum snelheid komen op het pad op de kade?
Zo hoort het weer te worden, misschien de drempel nog iets verhogen! |
De huidige voorrangsregeling is een proef meldt de gemeentelijke verkeerskundige. Als blijkt dat het een positieve bijdrage heeft aan de verkeersveiligheid, dan neemt de gemeente na de zomer een definitief verkeersbesluit over gewijzigde voorrangsregeling. Op dit moment blijkt al dat de automobilisten goed begrijpen dat de voorrang is gewijzigd. Er wordt met flink hogere snelheid op de brug aan gereden nu men voorrang heeft. Moeten we wachten op de eerste gewonde fietser of komt de gemeente al eerder tot inkeer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten